Eserlerinde jestlere ve yüzlere odaklanan Uşaklıgil, mekansal kopukluklarla gelecek ve geçmiş arasındaki senkron kaymasını işler. Bu uyuşmazlık resimlerdeki renkli ve siyah-beyaz alanların zıtlığıyla da güç kazanır. Sadece fotoğraflarda belge veya anı olarak kalan bu formları resimlerinde kullanan Uşaklıgil, üretimleriyle ‘memento mori –fani olduğunu hatırla’ deyişine işaret eder.
Sayat Uşaklıgil, üretimlerinde mekânsal ve zamansal zıtlıkları geçmişin belleğinden kalan formlarla buluşturur. Nostaljik kadın figürleri, günümüz dünyasının görsel algısının çok uzağından, en masum halleriyle kopup gelirler. Eserlerinde jestlere ve yüzlere odaklanan Uşaklıgil, mekansal kopukluklarla gelecek ve geçmiş arasındaki senkron kaymasını işler. Bu uyuşmazlık resimlerdeki renkli ve siyah-beyaz alanların zıtlığıyla da güç kazanır. Sadece fotoğraflarda belge veya anı olarak kalan bu formları resimlerinde kullanan Uşaklıgil, üretimleriyle ‘memento mori –fani olduğunu hatırla’ deyişine işaret eder. *Artopol'den alıntıdır.